martes, 17 de junio de 2014

Crónica del primer día

I arranquem amb l'Oasis...

Un grup nou, por estrenar es posa en marxa! Té gust de nou, la gent no es coneix, mirades, somriures, salutacions tímides... Com un regal per descobrir.
I el Rodrigo, la Conchi i la Marta obren la caixa: comença “l'aprenentatge en l'acció”!
I la primera pregunta: ¿Qui està aquí? Volem conèixer quina part de vosaltres està present ara mateix aquí, no fem una presentació en funció de les nostres històries passades, que amb el temps esdevenen estàtiques, volem saber qui som ara mateix, en el moment present. I per descobrir-ho sortim al carrer, en silenci, buscant reconèixer-nos en alguna cosa petita a través de la qual ens puguem presentar al grup.
I tornen fulles que representen el moviment i el canvi de lloc, llavors, fruits a punt de madurar, alguna estrella, un ocell de paper que vola en grup mentre busca la seva manera particular, un arbre arrelat al barri...

El grup ja no fa tanta olor de nou... cada persona ha deixat una part d'ella mateixa al centre.

I seguim... en Rodrigo ens presenta la filosofia Elos, que es la base del Oasis. Anem entenent que busquem “canviar el Món jugant” i que se'ns proposa un canvi de mirada “de combativa a convidativa”. La filosofia planteja canvis de punts de vista, de maneres de mirar el Món.




I acabem amb un últim repte: presentar-nos segons les habilitats que podem aportar al grup a nivell personal. I ho portem a la pràctica amb un joc... Un petit joc que plasma la filosofia Elos i que es una representació en petit del que passarà al barri aquesta setmana.


Això avança!

Y arrancamos con el Oasis ...

Un grupo nuevo, por estrenar, ¡se pone en marcha! Tiene gusto de nuevo, la gente no se conoce, miradas, sonrisas, saludos tímidos ... Como un regalo por descubrir.
Y Rodrigo, Conchi y Marta abren la caja: ¡comienza "el aprendizaje en la acción"!
Y la primera pregunta: ¿Quién está ahí? Queremos conocer qué parte de ustedes está presente ahora mismo aquí, no haremos una presentación en función de nuestras historias pasadas, que con el tiempo se convierten en estáticas, queremos saber quiénes somos ahora mismo, en el momento presente. Y para descubrirlo salimos a la calle, en silencio, buscando reconocernos en algo pequeño a través de lo cual nos podamos presentar al grupo.
Y vuelven hojas que representan el movimiento y el cambio de lugar, semillas, frutos a punto de madurar, alguna estrella, un pájaro de papel que vuela en grupo mientras busca su manera particular, un árbol arraigado en el barrio ...

El grupo ya no huele a nuevo ... cada persona ha dejado una parte de sí misma en el centro.

Y seguimos ... Rodrigo nos presenta la filosofía Elos, que es la base del Oasis. Vamos entendiendo que buscamos "cambiar el mundo jugando" y que se nos propone un cambio de mirada "de combativa a convidativa". La filosofía plantea cambios de puntos de vista, de maneras de mirar el mundo.

Y acabamos con un último reto: presentarnos según las habilidades que podemos aportar al grupo a nivel personal. Y lo llevamos a la práctica con un juego ... Un pequeño juego que plasma la filosofía Elos y que se una representación en pequeño de lo que pasará en el barrio esta semana.

¡Esto avanza!